Gå till Innehållet

Ny enhetschef för Kommunikation & varumärke på Akavia

23/01/18 Som en del i sin pågående utvecklingsresa som nytt förbund bygger Akavia upp en ny marknads- och kommunikationsorganisation. Nu tillträder Joseph Borenstein, senast Vice President på kommunikationsbyrån BCW, som enhetschef kommunikation och varumärke – med uppdrag att stärka Akavia i såväl förtjänade som i egna och köpta kanaler.

Den 2 januari anslöt Joseph Borenstein som ny chef för enheten Kommunikation och varumärke, som ansvarar för extern kommunikation som press, reklam, sociala medier, nyhetsbrev, event och medlemstidningen Aspekt.

- Jag är så glad över att Joseph äntligen är på plats nu när vi accelererar vår kommunikation. En nyckel i vår fortsatta framgång är att lyfta fram det medlemsvärde vi skapar varje dag. Varumärket är nytt men den expertis som samlas i förbundet är oerhört tung och väletablerad. Josephs erfarenhet och kompetens är skräddarsydd för att leda och utveckla vår förmåga att låta verksamheten ta tydlig plats i människors medvetande genom riktigt vass kommunikation, säger Katarina Gold, kommunikations- och marknadschef på Akavia.

Joseph kommer senast från rollen Vice President Corporate Communications & Public Affairs på kommunikationsbyrån BCW, där han var affärsområdesansvarig och satt i byråns ledningsgrupp. Han har över tio års erfarenhet från kommunikationsbranschen och har bland annat varit presschef på försäkringsbolaget Trygg-Hansa. På Akavia ansvarar Joseph för en enhet om tio personer och ingår i avdelningens ledningsgrupp.

–Jag ser verkligen fram emot att bidra till att ytterligare stärka förbundet bland befintliga och potentiella medlemmar samtidigt som vi befäster vår ständigt aktuella roll som samhällsaktör. Jag ansluter till en otroligt kompetent avdelning som har mycket spännande planerat för 2023, säger Joseph Borenstein.